Logo Tasarım

Logo Tasarım

Logo Tasarımı

Bir markanın en önemli görsel özelliği o markanın logosudur. Logolar markanın, şirketin içeriğini yansıtan ve bunu etkili bir şekilde müşteriye açıklayan küçük görsellerdir. Bu küçük görseller markayı temsil eden ve logo olarak adlandırdığımız temsili resimlerden meydana gelmektedir.

Bir markanın logosu mutlaka olmalıdır. Logo olmadığı sürece marka büyük yerlere gelemez, halka kendini yeterince tanıtıp açıklayamaz. Fakat bir markanın logosu var ise bu logo ile tanınır, piyasada yer edinir. 

 

Logo Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Markanın logosunun olmasının önemi kadar logonun özgünlüğü, kalitesi, şeklide çok önemlidir. Bir logoya sahip olmak için logo tasarlanmamalıdır. Yani basit bir logo da markayı yüksek yerlere getiremez. 

Tasarlanan logo müşterinin hoşuna gitmeli, ona güven vermeli, sade olmalıdır. aksi taktirde akılda yer edinmez ve kalıcılık sağlanamaz. 

 

Logo Tasarımının Önemi

Günümüzde neredeyse her markanın, İnternet sitesinin, mağazanın bir logosu bulunuyor. Ve kişiler bu markaları, mağazaları adından değil logosundan tanıyor. Bu sayede kişiler ulaşmak istediği ürüne kolayca ulaşıyor. Sadece müşteriler ile ilgili değil. Güzel bir Logoya sahip olmak markalar arasında da rekabet meselesidir. Logolar ne kadar akılda kalıcı, güzel mi, müşteri çekebiliyor mu.? Tüm bunlar şirketler arasında  çok büyük bir rekabettir.

Logolar markanın tanınmışlığını arttırır. Eğer bir şirket marka olarak iyiyse ancak onu temsil eden bir logosu, onu anlatan bir simgesi yoksa fazla sayıda müşteri toplayamaz. Ayrıca büyük ihtimalle rakip şirketler kadar başarılı olamaz. Eğer Kendi alanında Bir şirket bir şeyler başarmak istiyorsa bir Logoya, slogana, ambleme sahip olmalıdır.

Bir şirket sahibi, İnternet sitesi sahibi gelişmekte ise bir logo tasarımı işlemine kesinlikle başvurmalıdır. Çünkü bu şirketin daha emin adımlarla daha sağlam ilerlemesini, daha hızlı büyük bir şirkete sahip olmasına yardımcı olur. Şirket, kendi alanında adını kısa sürede duyurabilir. 

 

Logo Tasarımı Esnasında

Şirket sahibi eğer bir logo tasarımı yaptırmak istiyorsa bu konuda önemli işlere imza atmış, güvenilir, iyi iş çıkaran bir logo tasarımcısına başvurmalıdır. Logo tasarımında şirket sahibinin tercihleri de çok önemlidir. Şirket sahibi ya da şirket yetkilisi şirketin konseptine, içeriğine uygun tercihler yapmalıdır. Örneğin yatırım şirketi ise yatırım ile alakasız ya da konsepti ile alakasız logo seçimi yapılmamalıdır. 

Logonun içeriği ve şekli kadar seçilen renklerde çok önemlidir. Bu konuda genellikle renklerin dili kullanılır. Renklerin insanlar üzerindeki etkisi şirketler tarafından çok fazla kullanılır. Müşteriye hangi mesaj verilmek isteniyorsa, müşteriye ne yansıtılmak isteniyorsa buna uygun renk seçimi yapılır. Örneğin genellikle yemek şirketleri, büyük fast food şirketleri logolarında genellikle kırmızı rengi kullanır. Çünkü kırmızı renk insanı acıktırır ve insana güven verir. Yemek şirketleri de müşterinin tercih etmesi için bu yoldan bilinçaltına mesaj yollar.

 

Logo Tasarımı

Logo tasarlatmak isteniyorsa eğer bir logo tasarımcısına başvurmalıdır. Logo tasarlamak amatörce yapıldığı zaman istenen etkiyi bırakmayabiliyor. Özellikle logo tasarımı basit gibi gözükse de çok detaylı ve emek isteyen bir iştir. Hangi renklerin yan yana geleceği bile çok detaylı bir şekilde düşünülmelidir. Aksi takdirde müşteri üzerinde sıkıcı, olumsuz bir etki istemeden bırakılabilir.

Kısacası logo tasarımı bir markanın itibarı, gelişimi, sürekliliği için oldukça önemli bir detaydır. Markalar da logolarını bunu düşünerek oldukça dikkatli seçmeli ve konsept ile uyumlu olmasına dikkat etmelidir.

Renklerin dili logolarda etkili bir şekilde kullanılmalı, marka bütünü ile yansıtılmalıdır. Konsept ve içerik üzerinden logo tasarımı yapılmalıdır.